Huddig ingår partnerskap med Konesilta Oy för att utöka närvaron i Finland.

Huddig har tecknat ett distributionsavtal med Konesilta Oy för att utöka marknadsnärvaro i Finland för HUDDIG-maskiner. Konesilta Oy kommer i samarbetet att fungera som Huddigs representant och återförsäljare i Finland. Försäljningen av HUDDIG-maskiner påbörjas officiellt den 1 juni 2024.

Huddig News Konesilta 1539

I bilden från vänster: Håkan Bäckström, vd, Huddig AB; Ville Kyllönen, vd, Konesilta Oy.

Förberedelserna för partnerskapet pågår med omfattande utbildnings- och kunskapsöverföringsinitiativ för att förbereda för den officiella lanseringen. Konesilta Oy har avsatt sex säljare och tre medarbetare inom teknisk support och reservdelar för att ge dedikerat stöd till Huddigs verksamhet i Finland. Konesiltas personal kommer att samarbeta med befintliga servicepartners i Huddigs nätverk.

Konesilta Oy har nationell täckning för försäljning och service av HUDDIG-maskiner i Finland, vilket säkerställer omfattande support för Huddigs kunder i hela landet.

"Vi är glada över att samarbeta med Konesilta, och vi är övertygade om att deras engagemang, branscherfarenhet och nationella täckning kommer att vara till stor nytta för våra kunder i Finland", säger Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef på Huddig.

Konesilta Oy har kontor i Kärsämäki, Pirkkala och Tuusula för fullständig försäljnings- och servicesupport för HUDDIG-maskiner, vilket ökar tillgängligheten och supporten för kunder i hela Finland.

"Vi är glada över att kunna erbjuda högkvalitativa HUDDIG-maskiner i vårt sortiment av entreprenadmaskiner och ser fram emot att växa tillsammans med Huddig på den finska marknaden", avslutar Mikko Vinkki, Business Director, Konesilta Oy.

Kontaktpersoner:

Mikko Vinkki

Business Director, Konesilta Oy

mikko.vinkki@konesilta.fi

marknads- och försäljningschef, Huddig AB

daniel.myrgren@huddig.se

I bilden från vänster: Veikka-Pekka Huunonen, Area Sales Manager, Huddig AB; Mikko Vinkki, Business Director, Konesilta Oy; Ville Kyllönen, vd, Konesilta Oy; Daniel Myrgren, marknads- och försäljningschef, Huddig AB.